Dunlopin rengasmallisto uudistuu perusteellisesti kaudella 2017

Hypersport--rengasmarkkinan segmentoituminen lisääntyy
KUVA: Dunlop
Dunlop SportSmart2 Max

Samakin pyörämalli hypersport-luokassa vaatii eri renkaan, jos kuljettajan taso ja tarpeet ovat erilaiset. Dunlopin uusi "Kuljettaja edellä" -lähestymistapa auttaa ratkaisemaan tämän ongelman.

Dunlop on muuttanut lähestymistapaansa hypersport-markkinoihin määrittelemällä valikoimansa uudelleen. Uudelleenmäärityksen tavoitteena on "oikea rengas jokaiselle kuljettajalle".

Dunlop on lisännyt erikoistumista markkinoiden urheilulliseen päähän, jossa kuljettajat valitsevat renkaat ajatellen aivan erityistä ajamistyyppiä.

Euroopan markkinoilla suuntaus on jatkunut kohti monipuolisia Sports Touring -pyöriä, joille Dunlop lanseerasi innovatiivisen RoadSmart III -renkaan viime vuonna. Hypersport-sektorin kasvu jatkuu kuitenkin, ja sektorille on viime aikoina lanseerattu erittäin erikoistuneita superbike- ja sports bike -moottoripyöriä – ja Dunlop on kehittänyt valikoimaansa niiden ostajien erityistarpeiden ympärille.

Tämän vuoksi Dunlop omaksui lähtökohdakseen näiden kuljettajien tarpeiden ymmärtämisen ensin ennen hyvin arvostettujen SportSmart2-, GP Racer D211- ja GP Pro D212 -renkaiden kehittämistä niiden edeltäjien pohjalta. 

”Tämän 'kuljettaja edellä' -lähestymistavan tarkoituksena oli tuoda lisää selkeyttä asiakkaille ja varmistaa, että täysin uusi valikoima kehitettiin nykyisiä ja tulevia markkinatrendejä vastaavaksi eikä vain olemassa olevien tuotteiden päivitykseksi,” totesi Dunlop Motorcycle Europen markkinointijohtaja Andy Marfleet.

Ammattikuljettaja, kokenut ratakuski ja katukuski 

”Dunlopin segmentointi tuotti kolme erillistä luokkaa hypersport-kuljettajille. Vaikka pyörät saattavat monissa tapauksissa olla samoja malleja, kuljettajien tarpeet ovat aivan erilaisia”, Marfleet lisäsi.

Ammattikuljettaja 

Sellaisille kuljettajille, joilla on tukenaan kilpailutiimin tekninen tuki ja jotka haluavat täydellisen kisavarustuksen urheilumoottoripyöräänsä, Dunlop kehittää seuraajaa legendaariselle Isle of Man TT -kisan voittaneelle GP Pro D212 -renkaalle. Korvaavassa tuotteessa on roppakaupalla uusia teknisiä ratkaisuja ja se lanseerataan syksyllä 2017.

Kokenut ratakuski

Dunlop GP Racer -rengas on jo pitkään ollut sellaisten kuskien suosikkivalinta, jotka suhtautuvat vakavasti ratapäiviin – jopa niin vakavasti, että he saattavat käyttää renkaiden lämmittäjiä ja nimenomaan ratakäyttöön sopivaa rengassarjaa pyörässään. Viime kuussa 

kaikkialla Euroopassa tuli myyntiin Dunlopin uusi GP Racer D212, joka otettiin onnistuneesti kisakäyttöön viime vuonna. 

Ensimmäistä tuotantovalmista GP Racer D212 -rengasta käytettiin Ranskan Superbike-mestaruuskisan viimeisellä kierroksella, ja rengas auttoi Lucas Mahiasia (GMT94 Yamaha) voittamaan kummankin Supersport-kisan. Prototyyppirenkaat oli jo validoitu FIM:n Endurancen maailmanmestaruussarjassa.

GP Racer D212 -renkaassa käytetään Dunlopin uutta lämmönhallintateknologiaa (käytetään Endurance-versioiden takarenkaan 190/55ZR17- ja 200/55ZR17-koossa), joka parantaa renkaan repeytymien kestävyyttä, sillä se tekee ulkoseoksesta hyvin vahvan ja kestävän ja samalla tarjoaa kisakäyttöön kelpaavan pidon pehmeämmän pohjaseoksen tuottaman lämmön ansiosta.

Satunnainen ratakuljettaja

Tässä segmentissä Dunlop on lanseerannut uusimman Dunlop SportSmart2 Max -renkaan. Se korvaa suoraan SportSmart2-renkaan ja siinä käytetään Dunlopin maailmanmestaruuden voittaneen endurance-kisaohjelman teknologioita ja mullistavan RoadSmart III -renkaan innovaatioita. Eturenkaassa on radikaali uusi rakenne ja takarenkaassa on mullistava uusi seos, joka pystyy laajentamaan kosketusaluetta ja optimoimaan siten pidon märissä ja kylmissä olosuhteissa.

Uusi SportSmart2 Max on suunniteltu vaativien maanteillä ajavien, erilaisissa olosuhteissa moottoripyöriään käyttävien kuljettajien vaatimusten pohjalta. GP Pro- ja GP Racer -tuotteisiin verrattuna tämä rengas soveltuu monenlaiseen käyttöön eikä vaadi erityissäätöä suorituskyvyn optimoimiseksi. Lisäksi uudet teknologiat tarjoavat varmuutta kylmän ja märän kelin suorituskykyyn. Vaikka painopisteenä on selkeästi maantie- ja katukäyttö, tämä rengas ei pelkää satunnaista ratapäiväkäyttöä.

Uusi mallisto

”Vaikka uusien tuotteiden nimet ovat hyvin samankaltaisia kuin edeltäjiensä nimet, kaikissa kolmessa uudessa tuotteessa on merkittäviä uusia teknologioita, joiden lähtökohtana segmentoinnissa on asettaa kuljettaja etusijalle", Marfleet totesi lopuksi.

Share |
© 2005-2016 Motorrad Nordic Ab